Skip to main content

ACHIZIȚIA MAȘINII PRIN PROGRAMUL RABLA 2024*

URMEAZĂ PAȘII DE MAI JOS ȘI PROFITĂ DE PROGRAMUL RABLA

Pentru o îndrumare corespunzătoare îți recomandăm să iei legătura cu unul dintre agenții BADSI. Aceștia te vor îndruma pas cu pas în procesul de casare și achiziție.

ÎNSCRIEREA ÎN PROGRAMUL RABLA

Pentru a te înscrie în Programul RABLA trebuie să iei legătura cu unul dintre agenții BADSI.

Înscrierea se face în mod electronic în aplicația PSIPAN de către agenții BADSI. Pentru înscriere vor fi necesare datele beneficiarului (persoanei care achiziționează noul autovehicul), datele proprietarului de rablă (în cazul în care sunt persoane diferite) și datele referitoare la vehiculul sau vehiculele ce urmează a fi casat/e.

DOCUMENTE NECESARE

– actul de identitate, original și copie, atât pentru beneficiar cât și pentru proprietarul mașinii uzate;

– certificatul de înmatriculare al mașinii vechi;

– cartea de identitate a mașinii vechi;

– certificat de la ANAF;

– certificate de atestare fiscală emise de către direcțiile de taxe și impozite locale din cadrul primăriilor de pe raza unde domiciliază atât proprietarul rablei/rablelor cât și cumpărătorul noului autovehicul, rezultând faptul că nu au datorii. Pe certificatul fiscal al proprietarului trebuie specificat că are în proprietate rabla/rablele ce urmează a fi casată/e (poate fi obținut și online cu semnătură digitală sau electronică).

CASAREA MAȘINII VECHI

După ce agentul BADSI confirmă validarea în aplicație, proprietarul mașinii sau a mașinilor uzate se prezintă la un centru autorizat Remat cu mașina sau mașinile pentru casare.

În urma procesului de casare se va obține certificatul de distrugere a vehiculului sau vehiculelor vechi.

RADIEREA DIN CIRCULAȚIE

După casare, proprietarul are obligația să radieze vehiculul vechi la DRPCIV.

PREZENTAREA DOVEZII DE RADIERE

Beneficiarul trebuie să predea vehiculul uzat sau vehiculele către un centru colector autorizat (PASUL 3), să obțină certificatul de radiere din circulație al vehiculului vechi (PASUL 4) și să transmită către agentul BADSI certificatele de casare și radiere ale mașinii uzate, până la data emiterii facturii vehiculului nou.

FINALIZAREA PROCESULUI

După ce au fost urmați toți pașii de mai sus, agentul BADSI poate elibera factura de achiziție a autoturismului nou.

Durata de valabilitate a notei de înscriere este de 300 de zile de la data emiterii**.

*Oferte destinate persoanelor fizice, supuse unor termene şi condiții, fără valoare contractuală, în limita stocului disponibil. Modalitatea de calcul a reducerilor Rabla se bazează pe contravaloarea primei de casare şi eco-bonusurilor, aşa cum sunt precizate în Proiectul de Ordin pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului Rabla, aflat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului mediului, apelor și pădurilor. Reducerile sunt aplicabile de la momentul la care înscrierile vor fi disponibile în PSIPAN, derulat de Administrația Fondului pentru Mediu și finanțat din Fondul pentru Mediu, conform regulamentului de campanie de la momentul respectiv. Această ofertă este valabilă de la momentul publicării Ordinului de modificare a Ghidului de finanţare Rabla în Monitorul Oficial, sub condiția îndeplinirii de către solicitant a tuturor cerințelor prevăzute de Ghidul de finanțare Rabla valabil pentru anul 2024.

**Cu excepția anului 2024, când valabilitatea notei de înscriere nu poate depăși data de 25 noiembrie. Tot în termenul de valabilitate a notei de înscriere și numai după confirmarea de către aplicație a informațiilor aferente autovehiculului uzat, potrivit procedurii de la art. 10, alin. (1), lit. c), producătorul validat introduce în aplicație data casării, informațiile privind colectorul autorizat unde s-a realizat operațiunea și data radierii.

Pentru mai multe detalii despre Programele Rabla și Rabla Plus, te rugăm să consulți site-ul afm.ro.